Veelgestelde vragen

  • Levertijd en bezorging
  • Bestellen
  • Betaling
  • Retourneren & terugbetalen
  • Garantie

1. Levertijd en bezorging

Wat is de gemiddelde levertijd?
Normaliter bedraagt de levertijd 1 werkdag. Houd echter rekening met mogelijke postvertragingen, afhankelijk van de drukte.

  • Bestellingen geplaatst vóór 17.00u worden binnen 1-2 werkdagen bezorgd (Nederland).
  • Voor bestellingen vóór 17.00u geldt hetzelfde voor België.

Wat zijn de verzendkosten?
Verzending is gratis voor bestellingen vanaf €50 Inclusief btw. Voor bestellingen onder de €50 brengen we €4,95 in rekening voor Nederlandse zendingen, ongeacht grootte of gewicht. Voor Belgische zendingen geldt hetzelfde tarief.

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
De verwachte leverdatum staat vermeld in de bestelbevestiging die je per e-mail ontvangt. We verpakken alle artikelen in één pakket, waarbij de levertijd van het artikel met de langste levertijd geldt voor de gehele bestelling. We streven ernaar je bestelling zo snel mogelijk te bezorgen. Zodra we je bestelling aan PostNL hebben overhandigd, ontvang je een e-mail met een Track & Trace code. Als het afleveradres onjuist is ingevoerd, ontvang je hierover een melding en kun je het adres zelf aanpassen op de Track & Trace pagina.

Is het zinvol om contact op te nemen met de klantenservice van Epoxyhobbies als de verwachte levertijd nog niet is verstreken?
Indien de verwachte levertijd nog niet is verstreken, is de zending hoogstwaarschijnlijk nog onderweg. Als de zending echter onverwacht eerder wordt aangeboden dan verwacht (terwijl je afwezig bent) en er geen nieuwe afleverpoging is aangekondigd door de vervoerder, neem dan direct contact op met de vervoerder en/of Epoxyhobbies, zodat de zending opnieuw kan worden aangeboden of kan worden afgehaald bij het afhaalpunt van de vervoerder.

Ik kan mijn Track & Trace code niet gebruiken
We versturen altijd een Track & Trace code. Deze code wordt pas actief nadat het pakket bij PostNL in het distributiecentrum is gescand.

Heb je geen Track & Trace code ontvangen?
Controleer dan het e-mailadres dat je hebt ingevoerd tijdens het bestelproces.

2. Bestellen

Hoe bestel ik iets op epoxyhobbies.nl?
Het is erg gemakkelijk om artikelen te bestellen op epoxyhobbies.nl. Klik op de knop "in winkelwagen" om het artikel in je winkelwagen te plaatsen. Je vindt de winkelwagen rechts bovenaan de pagina. Klik op het pijltje om de artikelen in je winkelwagen te bekijken. Kies voor "verder winkelen" om meer artikelen aan je winkelwagen toe te voegen. Klaar met winkelen? Klik dan op het pijltje, klik op de knop "ik ga bestellen" en doorloop de stappen.

Als je een epoxyhobbies account hebt kun je inloggen met je e-mailadres. Als je nog geen account hebt, kun je er een aanmaken tijdens het bestelproces of reken af als gast.

Kan ik mijn bestelling wijzigen?
Tijdens het bestellen kun je artikelen verwijderen of toevoegen aan je winkelmandje. Wanneer de bestelling afgerond is, kun je geen wijzigingen meer doorvoeren.

Ik krijg de melding "Een iDeal transactie is nog in behandeling", wat nu?
Dit is een melding van iDeal om te voorkomen dat een bestelling dubbel betaald wordt. Het werkt als volgt: Als je naar het betaalproces gaat en vervolgens weer terug naar de site van epoxyhobbies gaat, slaat de internetbrowser jouw betaalsessie wel op. Op het moment dat je dan weer naar dit betaalproces toe gaat, ziet iDEAL dit alsof je voor de 2e keer gaat betalen.

Wat nu? Deze pagina blijft ongeveer 90 minuten actief. Je kunt ervoor kiezen om 90 minuten te wachten, maar een snellere optie is terug te keren naar www.epoxyhobbies.nl en de cookies te verwijderen. De 3e optie is de bestelling opnieuw te plaatsen via een andere internetbrowser.

3. Betaling

De volgende betaalmethodes zijn te gebruiken bij epoxyhobbies.nl:

  • iDeal: ABN Amro, ASN Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, RegioBank, Triodos Bank, Van Lanschot Bankiers, Knab, bunq.
  • Bancontact, Sofort, KBC en Belfius (voor Belgische rekeninghouders)
  • Creditcard (VISA en Mastercard)
  • PayPal
  • Klarna achterafbetalen

4. Retourneren & terugbetalen

Hoe kan ik een artikel retourneren?
Je kunt bestelde artikelen binnen 30 dagen na ontvangst retourneren. Lees hier meer over retourneren.

Wanneer wordt mijn geld teruggestort?
We zullen binnen 14 dagen na herroeping terugbetalen via dezelfde betaalmethode of rekening waarmee je de bestelling hebt betaald.

Kosten retourneren
Je kunt eenvoudig en voordelig retourneren via PostNL. Dit kost doorgaans ca. €5.95 en kun je online doen via deze link.

Artikelen die je niet kunt retourneren:

  • Digitale cadeaubonnen
  • Fysieke cadeaubonnen en -kaarten
  • Gebruikte artikelen of artikelen waarvan de verpakking kapot is

Ik heb geld tegoed van epoxyhobbies, maar heb nog niets ontvangen?
Heb je iets retour gestuurd naar epoxyhobbies of een bestelling geannuleerd, dan betalen we je het bedrag terug via de betaalmethode die je gekozen hebt tijdens het bestelproces.

Je wordt terugbetaald op de rekening waarmee je hebt betaald. Controleer je rekening goed voordat je contact opneemt als je van mening bent dat het bedrag nog niet is teruggestort. Het duurt uiterlijk 14 dagen voordat het geld weer op je rekening staat.

Heb je na 14 dagen nog niks ontvangen? Neem dan contact op met de klantenservice.

5. Garantie


Mijn product is stuk gegaan, wat nu?
Zelfs het beste materiaal kan kapot gaan. Wil je een artikel laten repareren of een garantieaanvraag doen, neem dan contact op met onze klantenservice. Zorg dat het product niet gebruikt is op het moment dat je het inlevert.

Garantie
Ondanks dat wij ons inspannen om je de beste kwaliteit producten te leveren, kan het voorkomen dat je niet volledig tevreden bent met het geleverde product. Op al onze leveringen zijn dan ook de wettelijke garantiebepalingen van toepassing. Deze wettelijke garantie houdt in dat een product datgene moet doen wat je er als consument in alle redelijkheid van mag verwachten. Heb je dus een probleem met één van onze producten? Laat het ons dan weten zodat we samen naar een passende oplossing kunnen kijken voor herstel, vervanging of restitutie wanneer herstel of vervanging niet meer mogelijk blijken te zijn. Onder deze garantie en non-conformiteit vallen naast defecten, fabrieksgaranties, transportschade en defecten bij ontvangst, ook foutieve leveringen.

Ik heb een verkeerd of beschadigd artikel ontvangen. Wat moet ik nu doen?
Als er een artikel verkeerd geleverd is of het artikel is beschadigd, neem dan contact op met onze klantenservice via info@epoxyhobbies.nl.

Onze klantenservice is op maandag tot en met vrijdag van 09:00 uur tot 18:00 uur te bereiken.

Ontdek de wereld van resin art: eenvoudig en snel creatief!


Laat je inspireren en leer alles over het maken van prachtige sieraden, sleutelhangers en meer met UV vhars.


Ben je klaar om je creativiteit de vrije loop te laten? Op deze pagina vind je alles wat je nodig hebt om te beginnen met kleine resin art. Van handige tutorials tot inspirerende projecten, we laten je zien hoe je met UV epoxyhars, mallen en decoraties de mooiste creaties maakt. Perfect voor beginners en ervaren makers!